Tuesday, 11 September 2012

entry : merepek dan budak2 facebook zaman sekarang


Assalamualaikum..


Hai, Aku rajin sangat menghapdet entry lately ni. Angin monsun mana lah duk dalam diri aku sekarang. Kalau tak, memang malas nauzubulliah. Blog dah buka, dah tekan new post dah. Tapi bila dah buka je, tak tahu nak update apa. Fikiran berkecamuk, hati gundah gulana, stress! stress! Stress dengan semua ni. Akibat tak nak stress terlebih-lebih, sign out je la. Kang tak pasal-pasal jerawat naik lak. Jerawat aku ni bukan boleh main-main. time strees je naik, time naik je, tengah stress lah tu.


Sebab stress, aku dah terlepas peluang nak update blog. nanti cicit cucut cocot aku tak boleh baca, diorang tak dapat tahu apa nenek diorang ni duk merepek masa zaman jahilliah kat blog sendiri. Nanti cucu cicit cucut cocot dapat tahu perangai nenek dia yang perasan vogue ni. benci lah ><


wahai cucu cicit cucut cocot nenek, nenek sayang kamu. hewhewhew. mood dah perasan dah sebab tengok blog kak irene nadia kahwin. Aku dah bayangkan dah perkahwinan aku dengan si dia nanti. gatal noh aku sekarang. yang paling penting, ada pink. keh3.


Aku tak tahu kenapa sekarang aku minat pink. Omaigad, pink? euwwww, iteww ta shukew lorh. mecik dengan warna tu. euww euww ><


Sekarang aku dah minat dah. Apakah ini balasan sebab aku duk kutuk-kutuk warna pink dulu. Warna pink sangat-sangat cantik.


Minatlah warna pink, ahakks. Sekian untuk entry kali ini :P


****************************************************************************************************************************************





trend budak-budak zaman sekarang. tak tahu nak cakap ape dah. meluat, benci betul baca ayat macam ni. memerlukan masa yang sangat lama untuk memahami perbualan mereka. 


yang penting, like amat penting dalam kehidupan di FB okie. 


Ada juga hantar kat chat. "awak, like status saya k". Like kat fb ni dah jadi trend dah. Nampaknya Mark kena buat, siapa paling banyak like, dapat epal sebijik. Tak pun dapat tumpang glemer Mark dekat fb. 


Ada juga yang cakap, "ala, takde sapa nak like status dia. tak glemer lewtuww. ahakss". "ramainya like status aku ni, glemer nye aku ni. hewhewhew " agaknya itu dalam pemikiran mereka. 


Apa pun, tak suka dengan orang macam ni . Terasa hot agaknya, nak muntah dengan orang yang perasan hot ni. Like di fb tak menjamin kesejahteraan dunia akhirat. Kat fb berjuta-juta orang like sampai ada yang dipaksa like, bila kat luar je, takde sapa pun kenal.  "eh, awak ek yang dapat like 15juta tu?"



p/s :Sekian dari budak penakut tetiba terkejut sendiri adik buka pintu bilik dia. Apa motifnya? W_W