Monday, 20 August 2012

Pempuan dan Make Up & Lelaki dan Rokok


Assalamualaikum..


Gambar hiasan


Pernah tak terfikir kenapa pempuan ni suka make up tebal tebal? Kenapa depa ni suka beli make up banyak banyak pastu mahal mahal pula tu. Aishhh


Depa ni suka beli make up mahal mahal sebab make up yang mahal ni berkualiti. Sebagai contoh, aku ada member. Dia ni sangat sangat cantik. Kalau g kelas je, mesti aku suka tengok muka dia sebab dia ni cantik. Takde jerawat langsung. Untungnya pempuan yang dilahirkan takde jerawat ni. Tak macam aku, jerawat berketul ketul pastu kulit muka menggerutu * tipu


Masa balik dari kelas, aku singgah kedai mamak jap. Sementara tunggu mamak tu siapkan makanan aku, tetiba mata ni ternampak seorang gadis. macam kenal je. Fikirku


Hah!! Dia. Aku kenal. Tapi kenapa muka dia dah lain? Banyak gak jerawatnya. Muka dia pun aku tengok kusam je.


Baru aku tahu, perempuan dengan make up ni memang tak boleh dipisahkan. Sebagai contoh, perempuan suka bazir duit beli make up. Ada ke pempuan tak suka pakai make up? Nipulah! Pakai bedak johson baby pun dikategorikan make up juga sebab kita tampal tampal kat muka. Nak tutup jerawat lewtuww


Kesan make up:

bazir duit, cantik sementara je, ramai lelaki ngurat, pempuan diluar akan jeles tengok anda


= = = = = = = = =  = = = = = = = = = = 


gambar hiasan


Budak budak yang belum akil baligh pun dah pandai merokok. Ni sebab utamanya mak atau ayah duk merokok depan anak anak. Kalau nak buat kerja tak berfaedah pun jangan lah buat depan anak. Anak anak terikut taw apa yang dibuat oleh mak ayah. 


zaman yang moden ni, beruk pun pandai merokok. ( _ _' )


Sama lah juga lelaki dengan rokok. Mana boleh pisah kan?? Nak nak kalau dah meroyan sangat. Sampai rela tak puasa sebab ketagih dengan rokok. Tu dah gila namanya. Kalau nak mampus cepat, merokok lah. Rumah dah kata pergi, kubur dah kata mari. Tu pun masih tak sedar sedar lagi.



Jadi kaum lelaki, hang toksah nak marah kaum pempuan bazir duit beli make up noh. Hang pun sama suka bazir duit beli rokok. So, sama je. Tak payah nak nunding jari. Cakap tak serupa bikin. pempuan beli make up pun sebab diorang nak tutup kulit yang menggerutu tu. Lelaki pula nak mampus cepat.


tak semua lelaki macam tu sebab ayah aku tak merokok, tak semua lelaki merokok, Dan tak semua pempuan tak merokok. Ada juga pempuan merokok. Aku malu juga tengok pempuan yang merokok. Yang pakai tudung pun merokok juga. Malunya la pempuan merokok.


Kesan merokok :

Bazir duit, banyak penyakit, mandul, mati pucuk bagi lelaki, dan mampus cepat




P/s : Selamat Hari Raya. Bagi sesiapa yang ada ponteng puasa, silalah ganti puasa ye. :)